duminică, 21 noiembrie 2010

Plimbare pe la Munte Le Mare…

…în Cluj era ceață… Jipiesu’ era plecat din localitate…deci eu trebuia să vin cu ideile…grea povară!!!Am cerut sfaturi ici colo dar până la urmă tot harta Gilăului o luai la bord… am zis hai ca bătrânii la o plimbare până pe Muntele Mare… era mare nu de alta…IMG_5247Până după Luna de Sus era o ceață a Someșului făcătură… apoi dintr-o dată…IMG_5238Eram curioasă de viitoarele pârtii cam aproximativ unde se vor situa… pe hartă :D

Până la stațiunea Băișoara mai fusesem de nenumărate ori dar mi-i s-a explicat de un drum care face stânga înainte sa ajung la parcarea pârtiei obișnuite… am prins urma unor mașini și am oprit exact in dreptul intersecției și am întrebat 2 bicicliști (care mi-au făcut oleacă dor de weekendul trecut)… ufff i-o trebuit la Jipies să se îmbolnăvească :((

Într-un final am ajuns cu Tzutzi numa bine în cantonu’ muncitorilor de la pârtie… și telescaunul funcționa… a se observa că am parcat-o pe drăguța mea lângă recepție :DIMG_5259…nu era o tură cum sunt cele pe marcaje… drumul poate fii ușor adăugat pe harta rutieră a Munților Apuseni… nu mai este nimic sfânt… cam jumătate de drum pare ca după un război… dar e un traseu foarte oki de biță… am încercat să surprind doar porțiunile mai colorate și neatinse de mâna omului, poienițe prin care șinele de buldozer sau cum s-o fi numind acea aparatură le-a ocolit… motivul: cred că terenul era prea mlăștinos.IMG_5270IMG_5272IMG_5273Printre firicelele de iarbă uscată… se ascundeau mici pârâiașe limpezi…IMG_5278:)IMG_5279și ca niște copii ne bucuram de o pajiște care era înconjurată de un drum…IMG_5283IMG_5282IMG_5286și din nou… Motivul Bălții – încerc eu să-l dibuiescIMG_5290și al Izvorului…IMG_5291Drumul…IMG_5301Contrastul…IMG_5302Echilibrul…IMG_5306…era o plimbare…IMG_5322IMG_5313IMG_5326…până sus… pe un platou… mult mai înalt ca și Cheile Turzii, Bedeleu, Piatra Secuiului sau Scărița Belioara… era o oră de geografie :)IMG_5316IMG_5320După porțiunea 50 de m garduri de ghemotoc de brusture ocoliș în mușchi îmbibat în apă sus pe platou…IMG_5340IMG_5336 IMG_5338mici accidente :DIMG_5343ne-am cocoțat pe niște pietre… Cântătoare că așa scria pe hartă…IMG_5351 și ne-am apucat să descifrăm dealurile cu stânci pe care le observăm… era de înțeles că părul blond al meu din cap este scuza faptului că pentru mine Bedeleul cel Lung era o Belioară care nici măcar nu își arăta abruptul… dar acasă trăiască Google Earth și ce-a de-a treia dimensiune…IMG_5346IMG_5349IMG_5362Dar Cheile Turzii le-am recunoscut… și marea de nori din spate…IMG_5363aici nu ne-am mai bătut capu’ nici măcar direcția nu ne-a interesat…IMG_5364Întoarcerea a fost pe același drum… Cosaș Style IMG_5372_1IMG_5378IMG_5379IMG_5382IMG_5393Treptat soarele apunea în spatele nostru… Muntele Mare îl obstrucționa, de pe Bedeleu nu…IMG_5398La fel și Vârful Buscat… viitor loc de skiat IMG_5408Mai aveam ceva de mers… dar peisajul ne-a înviorat… și nu mai simțeam defel frigul nopții senine ce urma a se lăsa peste noi… iar pe când ajungeam la Tzutzi dintre brazi luna răsare…IMG_5411IMG_5415It was a chill day for science…

Niciun comentariu: